Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Åsa - 9 juni 2008 19:43

Usch och blä och urgel.


 Jordgubbsgrejen var katastrofäcklig. Och här satt jag på jobbet och försökte få ner det. Till sist fick jag hålla för näsan som en femåring och jag mindes att det alltid smakade äckligt när man tog bort fingrarna så jag höll kvar jättelänge och sköljde munnen med en massa vatten. Woohoo nästan upp i fyra av fem liter vatten idag.


Men jag kommer definitivt byta dem imorgon när jag ska till Viktcentrat och gå igenom ett träningsprogram på Vibrationsmaskinerna.


Yuck. Av de småraparna jag går igenom kommer smaken av syntetisk jordgubb tillbaka och jag rister i hela kroppen. BLÄ!

Av Åsa - 9 juni 2008 17:24

Hej alla som kan vara intresserade och främst jag själv. Välkommen välkommen. Jag har idag gått med i Xtravaganza som är ett viktminskningsforum. Jag ska gå ner 38 kilo och kommer göra det genom att äta soppor. Tre om dagen med exakt innehåll i näringsämnen så att stackars kroppen inte smäller av och dör.


Jag är ännu en av dem som har försökt otaliga gånger att

gå ner sina övriga kilon. Jag har alltid ansett att man (jag) ska försöka bli "normal". Tänka normalt om mat och ha en normal kropp som gör normala saker och har normala tankar om livet. Ni ser att det blir svårt.


Jag har varit med i Viktväktarna flera gånger och det har fungerat bra ett tag. Men när jag närmar mig mitt speciella tal så blockerar jag mig och äter automatiskt fel, så att jag inte kommer ner under den summan på vågen.

Viktväktarna är ju bra eftersom man ska bli en normal människa som äter normal mat, men aldrig har jag väl varit så onormalt fixerad, fashinerad och fast i att tänka på mat hela tiden som när man(jag) är med där.


Nu ska jag pröva något nytt. Att inte äta. =) Det låter förhoppningsvis värre än det är. Jag kommer äta soppor tre gånger om dagen. Jag har redan hunnit med två, blåbär och svamp, och det smakar inte så illa. Det kan tillochmed vara lite gott, i alla fall i början för då är man (jag) så attans hungrig. Det är jag nu också. Klockan är halv sex och jag ska vänta med att äta tills klockan sju tänkte jag så att jag klarar kvällen också.


Mötet idag på viktcentrat gick bra och mannen var trevlig. Jag var och pratade med en tjej där redan i förra veckan, men fick inte lika stort förtroende för henne. I helgen har jag varit på två examensfester och därför valde jag att starta idag.


Jag kommer försöka vara ärlig i så mycket som möjligt här på min blogg och jag hoppas att den kan hjälpa mig lika mycket som cancerfondens sluta röka chatt hjälpte mig för 5 år sedan. Och det gick ju väldigt bra.


Jag kommer inte tala om för så många att jag börjat med detta förrän de märker det själva, så att jag slipper förklara och försvara mig innan jag vet om det fungerar.


Jag hoppas att ni och jag får stöd eller något från denna blogg och lämna gärna kommentarer! =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards