Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Åsa - 23 juni 2008 20:27

Japp jag har varit på möte idag. Nyss. Och jag var på IKEA innan och köpte ett skåp till min toalett så det ska jag skruva ihop när jag skrivit färdigt. 


På mötet pratade vi om stress och vårt mål. Vi visade våra collage och mitt var mest överarbetat! =) Av de som gjort det vill säga. Jag gillar mötena men vi är en grupp som gärna pratar och då är det lite tråkigt när ledaren pratar en massa. Speciellt om samma saker står i materialet. Några säger ingenting visserligen och de kanske gillar att inte behöva prata. Jag har aldrig förstått sådana människor. Är det att de är blyga eller har de verkligen inte reflekterat eller tyckt någonting på en hel vecka? 


Ja jag mätte mig idag också. Jag har bestämt att jag ska mäta mig nästa vecka också, för då är det inte något möte. SÅ förhoppningsvis har jag kommit under min magiska gräns om två veckor.


Måtten:     Totalt              Denna veckan

Överarm: -8                           -1

Midja:      -15                         -4

Höft:       -13                         -4,5

Lår:          -8                           -2

Byst:        -12                         -2

Allt i centimeter.


Och så vägda jag mig. Jag har denna vecka gått ner 2,1kg. Det känns inte så mycket, jag vet. Men om man tänker på att jag gått ner 7,7kg på två veckor så låter ju inte det så lite. Eller hur?  


Jag frågade över det där med att ha ont i vaderna och en tjej som är sjuksköterska sa att det kan hända om det gått snabbt i viktminskningen så måste kroppen hänga med och då kan det kännas som att det krampar nästan, speciellt ofta i vaderna. Det är skönt att det håller på att gå över och skönt att veta att det inte är något farligt. 


Samma tjej sa att om kroppen har stått på en speciell vikt länge kan den tro att den ska väga den speciella vikten och att det är därför man hamnar på en så kallad platå. Om man då tränar mental träning så kan det undermedvetna påverka den fysiska kroppen så att man snabbare kommer över den platån. Känns viktigt att skriva så att jag kommer ihåg det om det blir så att jag bara står still.  


Tråkigt att det inte är möte varje vecka. Jag har inte fattat det innan, men det är många gånger varannan vecka p.g.a semestrar och sånt.  Hoppas man orkar med ändå. Men nu känner jag mig stark och det är det jag ska fokusera på. Denna veckans uppgift för mig från mig är att jag verkligen ska dricka mitt vatten varje dag och att jag ska promenera minst två gånger. Där ser ni. Bra va?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards