Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Fortfarande måndag.

Av Åsa - 7 juli 2008 23:10

Jaha nu är dagen till ända. 

Igår skrev jag ingenting. Jag och Bumpe var i Höllviken hela dagen och när vi kom hem framåt åtta och hade vattnat alla svärmors blommor så orkade jag inte ens öppna datorn. Fan nu ljög jag. Jag öppnade den viss för att kolla om jag hade fått några kommentarer. Det hade jag inte fått och därför orkade jag inte skriva något.


Dagen var skön och jag satt mycket i solen. Min bränna jag lyckades få förra gången det var sol hade nästan försvunnit så det var skönt. Bumpes moster kom fram till mig och sa att jag måste ha gått ner mycket i vikt för hon kände inte igen mig bakifrån utan fick gå fram och se mig från sidan för att veta vem det var. Så SJUKT roligt att höra. Jag har inte nämnt det för henne innan nämligen. Som för så många andra. Nu höll jag på att skriva men hon är den enda och ingen annan har sett någon skillnad, men det stämmer inte. Det är bara min, otroligt nog, bristande självkänsla som ger mig sådana tankar och reaktioner. Det suger ju. Jag känner stor skillnad och Bumpe gör det också. Och vet ni vad han sa häromdagen, det underbara livet? Jo han sa att det ser ut som att jag är längre nu än förut. Coolt!


Idag har jag jobbat. Det är inte roligt. Men det var bara fem timmar och fyra gånger till så jag får bara ta och stå ut.


Sedan åkte jag och dansade. Nice. Jag trodde att jag skulle ha ont i rumpan, för jag har träningsvärk efter att igår ha hoppat mycket ( i alla fall nästan mycket) i en stor studsmatta. Att ha spelat strandtennis och att ha simmat. Inte mycket det erkänner jag, men jag kan också erkänna att jag inte har tränat eller rört mig någonting de senaste två veckorna. Jag har inte orkat och jag har ansträngt mig att  bara tänka bra tankar. och inte stressa över viktnedgången! =) Så igår gjorde jag ju då mycket i jämförelse! Och idag dansade jag flera danser. Nog i a f trettio minuter träning.


Idag tog jag tag i min fettdepå på insidan av låret och det måste ha minskat enormt mycket. Ja självklart finns det kvar, men fan inte lika mycket! Ha ha. Det är jag mot fettet baby!


Och jag vill att Bumpe ska ta mig på rumpan så att han får känna efter om han också känner skillnad! Tihi! Snuskigt och roligt!



  

 
 
Ingen bild

Anna

8 juli 2008 09:12

Hej Åsa!

Jag läser din blogg ofta, och vi är nog rätt många som kämpar mot fettet. :-)
Jag ligger på halvfart nu, vikten ligger stilla, men jag har börjat jogga lite försiktigt på morgnarna. Kroppen förändras och blir lite fastare. härligt!!! Jag har inte joggat på typ 10 år!! Fatta vilken skön känsla!!! Nu sticker vi på semester till Kroatien, håll tummarna att det kommer att funka med maten där nere.
Kram

 
Jenny

Jenny

8 juli 2008 10:33

Hej, hittade din blogg via Ulles blogg som du hittat via Vickans... Ja, vi är ett gäng xtravaganzare som bloggar om vår tillvaro och jag tycker det är jättekul!

Jag har hållt på i 10 veckor och vet inte riktigt hur mycket jag har gått ner.. skulle vägt mig i morse men batterierna på vågen var slut men någonstans runt -25 kg skulle jag tippa på.

Tycker du är jätteduktig som kämpar på! Kram

http://www.nujaklar.blogspot.com

 
Ulle

Ulle

8 juli 2008 12:08

Hej!
Men vad kul att det kommer nya kämpar!
Tusen tack för ditt inlägg på min blogg. Jag behövde det verkligen.
Började läsa din blogg från början men hinner inte läsa allt på en gång. Får ta det lite pö om pö.
Nu måste jag underhålla mina barn lite. Annars har jag nog inga barn kvar om en stund. Sörja skit väder, tänk om man kunde skicka ut dem i stället. Nu går de på varandra inne i stället.
Ha det så gott.

http://www.bantarulle.blogspot.com

 
Ingen bild

Fia

8 juli 2008 12:43

Hej Donnan!
När får man se lite bilder? Jag vill ju se dig, annars kan jag ju inte säga; "Åh, du har ju gått ner hur mycket som heeeelst, fan va snygg du är!". Men jag ser fram emot det.
Och snygg har du ju alltid varit.

Sa jag att du är duktig också?
puss

 
Ingen bild

Bumpe

8 juli 2008 16:32

Du är fan bäst! megasupertotalesalleshejahejaheja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards