Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Söndag

Av Åsa - 13 juli 2008 22:20

Tänk att fem veckor har gått. Och i morgon ska jag mäta och väga mig. Äntligen. Det känns som evigheter sedan. Förr när jag har gjort mina viktminskningsförsök har jag trott att jag gått ner i vikt men mina kläder har inte känts annorlunda. Denna gången tror jag inte att jag gått ner så mycket (jag hoppas naturligtvis), men jag känner ju enorm skillnad på kläderna. Mina bruna byxor sitter inte längre riktigt snyggt där fram och de hänger där bak. Jag försöker intala mig att det är för att de har töjts ut, men det är 100% polyester och sådan polyester som inte töjer sig någonting. 


Jag känner mig väldigt sladdrig i skinnet och det är ju också ett tecken på att fettet under huden försvinner. Man (jag) känner sig (mig) alltid som tjockast när det är sladdrigt på min kropp, men jag försöker denna gången att inse att jag blivit mindre. Jag har inte känt mig lika sladdrig förut utan det har kommit de senaste två dagarna. Hoppas huden drar ihop sig snabbt! (Kommentar av den eviga optimisten!)


I morgon innan mötet ska jag träna och jag ser fram emot det. Det känns som om mina muskler har saknat att röra på sig. Och jag vill ta i. Sen ska jag väga mig. =)


Jag tror att jag ska mäta mig på morgonen. Nog bara för att jag inte klarar att vänta längre. Men jag borde vänta tills på kvällen. Om jag då inte har förlorat så många centimetrar så hinner jag inte stressa upp mig så att kroppen samlar på sig vätska och sånt.


Ja ni ser att detta upptar stor plats i min skalle. Och både idag och igår gick jag och Bumpe till Siesta som är en jättemysig kvarterskrog. Bumpe har ätit båda dagarna och jag har druckit kaffe och mycket vatten. Det kändes ändå ok. Inte roligt att inte äta, men bra och starkt.


Idag efter vårt Siestabesök gick vi till Åhlens och Bumpe köpte säsong tre av Gilmore girls till mig. Mycket trevlig överraskning.


Jag ska nu se första avsnittet. Oj vad jag är spänd inför i morgon. Men efter att jag blev 25 har dagarna bara rullat iväg så det lär snart bli imorgonkväll ändå. 


Ha det bra alla där ute och heja på om ni som jag kämpar mot fettet som har tagit över våra kroppar. =) 


Btw: Te är fan ta mig överreklamerat! Det gick bra att dricka om det finns mjölk och lite lite socker i, men utan smakar det ingenting alls! Bara luktar. Sicken överdrift!  

 
 
Ingen bild

mandan

14 juli 2008 12:16

jag är grymt nyfiken på kvällens siffror!
Förresten, om du får tråkigt och vill lyssna på gratis ljudböcker till mobilen så skicka ett sms med texten "bokbuzz" till 71160, så får du en månads gratislyssnande. Jättebra! Jag lyssnar på "Brunstkalendern" av Emma Hamberg i bilen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards