Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Åsa - 24 juli 2008 22:37

Hej hej. Jag är tacksam för att denna veckan verkar rinna iväg i ett hiskeligt tempo. Det känns som att veckan är lång när det är söndag eller måndag och plötsligt försvann flera dagar på en gång. Det var likadant när jag gick i skolan. Man hann aldrig med tisdag och onsdag. =)


Igår åkte jag direkt från jobbet till Tyringe där jag hälsade på min gamla klasskamrat. (Det är alltid roligt att veta att vissa läser det som att hon är gammal och  vissa som att vi var klasskompisar för längesedan. Ha ha sug på den ni! ) Det var trevligt. Men min planering var att vi skulle sitta i solen vid hennes pool och gotta oss och om det blev för varmt skulle vi ordna lite skugga där vid poolen. Men tydligen hade inte Tyringe läst att det skulle vara sol där hela dagen. Det var ruggigt och tjocka molntäcken som avlöste varandra. Ibland tittade vi upp fulla av hopp och sa saker i stil med; - Men nu verkar det som att det spricker upp. Det är inte så grått nu som nyss. Nu är det mer. . . vitt?

Well det var ändå väldigt trevligt. Men poolbadandet får jag ta en annan gång. Jag hade sagt att jag inte åt kvällen innan jag åkte dit, men jag kände att det var ett problem för min kompis. Jag försökte säga att det inte gör mig något och att jag själv valt det och att hon naturligtvis ska äta. Men jag vet inte. Det blir jobbigt när andra tycker att det är jobbigt tycker jag. Man (jag) vill oftast inte vara en belastning.


 (Alla äckelmagade läs inte detta! Jag hade den hittills värsta toalettupplevelsen på dessa sex och en halv veckor jag hållt på med soppor. Hualien. Över en och en halv timme satt jag och till slut önskade jag att jag hade en plasthandske så att jag hade kunnat gräva ut skiten! Allvarligt! Bara för att jag inte tagit microlax på tre dagar. Fan också. Så, nu kan ni börja läsa igen ;)


I morse åkte jag sedan raka vägen till jobbet, nästan. Jag stannade till i Lund och köpte ett par shorts på rean. Jag tröttnade på att ha byxor som sitter illa och ramlar av och tyckte att det var värt 89.50 kr för storlek 46. Whoo två storlekar runt rumpan. Det är svårt att förstå. Det har gått så snabbt. Och jag har kommit på mig själv att tro att jag ljuger för mig själv. När jag kissat t ex fladdrar det förbi en tanke att det nog inte går att knäppa dem den här gången. Men det gör det ju. Underligt va.


Sedan har jag jobbat mitt sista pass på detta jobbet idag. Det betyder att jag har varit på restaurang två gånger. Den ena gången min favoritpizzeria. Men det störde mig inte. Jag tror att det hjälpte att den jag var där med är väldigt stor och där satt jag med ett glas isvatten medan hon åt pizza. Andra restaurangbesöket verkade inte ens gott så det var inte intressant.


Imorgon är det fredag och det bär av till föräldrarna igen. Gött! Ha det bra ute i sommarsverige. Idag har jag känt av sommaren. Nice.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards