Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

Söndag

Av Åsa - 3 augusti 2008 11:28

Igår började jag äta så smått. Jag började med att dricka en ramlösa citrus på Siesta. Den smakade inte så gott. Surt och salt. 


Sedan gick jag till Åhlens. Minns ni den där väskan som jag ryckte i för en del veckor sedan? Den för niohundra? Den var rabatterad till 524 kronor. Hm. Jag köpte den. Sen köpte jag gilmore girls-säsong som gåva för att jag har gått ner 20 kg. weeeeeeh. Mycket pengar gick åt. Men jag har väskan. =)


Efter det hämtade jag mitt paket med reakläder från Ellos/Josefssons. Ett par jeans i 46 passar nästan. Bumpe gillade hur de satt över rumpan i vilket fall så de stannar här!


Men 44 kunde jag inte få på mig. Allt beror ju på kroppsbyggnaden. Det var någon konsulent under någon av alla rundor jag var på viktväktarna som sa en väldigt bra sak. Hon sa att kroppen kommer ha samma form som den har som stor när den blir mindre så man måste förlika sig med den. Så om jag har stor rumpa och lår när jag är tjock så kommer min rumpa och mina lår vara större när jag är smal också. Och det är ok tycker jag och jag är så tacksam för att jag inte har den typen av fetma som bara sitter på magen.


Ja till maten då. Jag handlade allt för några dagar framåt. Och jag köpte fisk naturligtvis. Det fanns småbitar i fiskdisken som var billigt, så jag köpte en bit hälleflundra på 52 g och en laxbit på 56. Det kostade 12 kronor. För två middagar!  Konstigt. Jag köpte också 100g rökt lax för jag måste äta det snart. Jag är så sugen på det.


När jag kom hem gjorde jag frukoströran och det var jättegott. Jag fnittrade lite så gott det var.


På kvällen grillade jag hälleflundran och åt sallad till. Jag fick lite ont i magen, men jag tror att det var för att jag inte hade ätit alla mina mål mat. Jag hann inte. Idag ska jag försöka hinna så nu ska jag gå och fixa min äggfrukost!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards