Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Åsa - 11 augusti 2008 22:36

Ja idag har jag varit på möte. Det är längesedan sist eftersom jag var borta på förra. 

Jag tränade vibrationsträning tre repetitioner och sedan hann jag inte mer än att duscha av mig och ta en chokladshake.


På mötet insåg jag att jag sörjer att jag inte går på helfart längre. Jag vet inte om det är för att jag har haft det besvärligt med magont eller om jag tycker att det är ovant. Jag vill ju gärna fortsätta gå ner i vikt så snabbt som jag gjort fram tills nu. Och det känns väldigt tråkigt att inte göra det längre.


Jag vet inte hur mycket jag kommer gå ner om jag går på halvfart, men jag vet inte heller om jag klarar att gå på halvfart nu. 


E som coachade idag sa att jag kanske inte är redo för halvfart utan om jag vill gå på helfarten igen så är det bara att göra det.


Alla på mötet tyckte att jag skulle gå på helfart, men jag sa att jag måste känna in mig. Så jag kommer nog vänta en stund i så fall och pröva halvfarten. Det ska ju inte göra ont i magen hela tiden. =) Det är konstigt för jag tror nog att gruppen menade det som stöttning när de sa att jag skulle gå helfart om jag ville det, men jag är inte säker på att jag vill det. Jag har bestämt från början åtta veckor och naturligtvis kan jag ändra mig om jag vill, men då ska det vara för att jag ändrat mig och inte något annat. Bumpe är som vanligt jättebra och säger att jag får bestämma själv. Det älskade livet.


Jag handlade efter mötet och handlade bara efter listan, nästan.

Jag var så hungrig och sugen på allt med fett och kolhydrater där jag gick. När jag kom fram till kassan tänkte jag att Bumpe skulle bliså glad om jag köpte kexchoklad till honom så det gjorde jag. Två till honom och en till mig. Sedan diskuterade jag med mig själv om jag skulle sätta mig i bilen på parkeringen och kränga den chokladen, och alltså smygäta. Patetiska varelse tänkte jag sedan och sa till mig själv att det skulle jag minsann inte alls göra. Utan jag skulle åka hem och laga mat och om det inte hjälpte skulle jag ta några nötter och om det inte hjälpte skulle jag överväga det igen.


Det är en lång tids vana som jag ska ändra. Även om det var en ovana så är det ju en vana samtidigt.  


Jag har slarvat med att lyssna på mentala träningsskivan. Jag ska göra det idag så att jag kommer igång igen. Men det var det fjärde spåret som jag lyssnade på sist och det kom upp massa jobbiga saker som har med det förflutna att göra och självrespekt så jag har inte vågat lyssna på den igen, men jag ska göra det idag och Bumpe finns ju här och får ta hand om spillrorna om det blir några. Kanske att det går bra den här gången.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards