Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Måndag och overall!

Av Åsa - 18 augusti 2008 19:43

Första dagen på riktigt på jobbet och jag är mos i huvudet nu. Mycket att tolka och tänka på och det är svårt när man träffar en ny person som har ett nytt språk. Det är inte bara att tolka fritt oftast, utan jag är hela tiden osäker på om jag säger rätt eller inte. Argh! I morgon ska jag inte vara osäker på det! Jag kan tolka jag är inte rädd! ;)


Och idag har jag Åsa Johansson varit i en butik i Tommelilla som säljer blåkläder och har provat ut arbetsskor och gummistövlar med specialsula och stålhätta samt. . . en överdragsoverall. Ni läste rätt: en overall! Jag kunde inte tro det och jag behövde säga tyst till mig själv att JAG inte köpte detta, utan att arbetande Åsa behöver det för att skydda sina EGNA kläder. Men när jag hade stängt dragkedjan började jag skratta högt. Min kollega tyckte att jag skulle komma ut och visa mig och glädja resten och jag försökte frusta fram att det bara är så långt ifrån mig själv. Ja herregud. Jag är väldigt tacksam över att jag inte behöver betala det själv och att jag inte behöver tänka på stövlar och sånt, men ändå! Overall!!!   


Jo du mamma, det trodde du aldrig! =)


Dagen har varit bra och jag ska jobba längre dag imorgon när det är friskvårdsinformation och på torsdag när det är information för dem som ska ha privathäst, efter skoltid. Ja jag undrar jag hur det ska gå. Det är skönt att ingen kan teckenspråk, men inte kan tolka. De är de värsta. Det är nämligen inte samma sak att avläsa teckenspråk som att tolka teckenspråk men det förstår inte just de människorna som lärt sig så mycket att de nästan kan avläsa allt! Humor det där.

Nä ni. Nu ska jag kolla vilka smycken jag vill att min syster ska ta med sig från Kina. Orkar nog en liten stund!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards