Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Måndag och omstart.

Av Åsa - 15 september 2008 20:55

Japp jag har börjat om idag. Ostmackorna igår var så satans goda så jag kan inte ångra dem. Men jag ångrar att jag inte slutade efter dem. Jag fortsatte kränga godis och popcorn. Och min stackars mage fick utstå det. Förlåt magen. 


Idag har jag jobbat. Well varit på jobbet i a f och mellan halv två och fyra jobbat på riktigt.


Jag har också pratat med min coach i telefon när jag satt på tåget. Jag hann inte träffa henne. Det kändes konstigt att prata om det på tåget, men jag bestämde mig för att jag dels inte kommer träffa de människorna som satt på tåget igen och att de inte bryr sig ett jota om jag har problem med vad som helst här i världen.


Jag har haft svårt att bestämma hur länge jag ska gå på helfart och när jag har tänkt att sluta när jag är i mål så är det så evigt länge jag måste hålla på så nu har jag bestämt mig.

Jag ska gå på helfart till den 1 december. Eller tills jag är färdig. Och då ska jag alltså gå ner 23.2 kilon tills jag väger 71. För då kan jag gå upp de 1,5-2 kilon som glykogenlagren väger och ändå vara normalviktig. Jag vägde mig i fredags eftermiddag när jag gått på helfart en dag för min våg vill inte leva längre. Och jag ska inte köpa någon ny förrän jag är färdig. Jag vägde då 94,2. Idag när jag vägde mig vägde jag 91,5. Det är ju underligt på tre dagar. Varav jag åt en av dagarna ;)   Det är 2,7 kg. På tre dagar. Så nu kör vi matten! =) Det blir 0.9 kg/dag och då tar det alltså lite drygt 3,5 veckor att gå ner mina  23,2 kilon. Tadaa! Nej jag skämtar bara men fan vad skönt det hade varit!


Seriösare nu. Om jag går ner två kg i veckan så tar det: 11.6 veckor. Hm bara 10 veckor till 1 december. 

Ok om jag går ner 2,5 kg: 9,28 veckor. Mm bättre. Men jag gick ner nästan tre kg i veckan och om jag hoppas på det så tar det: 7.73 veckor. Nästan åtta. Det är bra. Det hoppas jag på. Men jag tror att det går långsammare när man väger mindre. Det brukar det ju göra.


Och nu hörni vill jag att ni hejar på mig så jag klarar denna första veckan så jag snart är färdig med helfartsfasen av min viktnedgång.  Kom igen. Ni kan. Om ni läser bloggen så skriv något. Vad som helst och gärna något snällt. 


Tack Sara. Du har förstått vad jag vill och menar. Och heja själv. Jag vet inte om du har någon blogg så att jag kan heja på dig med sköna positiva kommentarer!? 


Heja mig!  

 
 
Ingen bild

Anna

16 september 2008 12:09

Hej på dig!!

Du kommer att klara det! Du har min support hela vägen!! jag själv ska äta lite i två dagar. Vi har en personalsammankomst, och jag vill äta lite. Har tappat ca 3 kilo,sen jag började helfart för 8 dagar sedan. Är snart under 70. Bara nåt kilo kvar. Sen blir det halvfart!! Kram på dig. Du fixar detta!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards