Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Denna dagen ett liv

Av Åsa - 9 oktober 2008 23:25

Visst var det farbror Melker som sa så. Vad menade han med det? Är inte varje dag ett liv, eller är det precis det han menar. Att så många dagar bortfaller för att man slösar tiden på så mycket onödigt! 


Jag känner att jag har slösat med min tid denna veckan. Eller egentligen inte jag, men att bara sitta av tid på jobbet har varit påfrestande. Jag är glad att det är fredag i morgon. 


Jag åkte och dansade ikväll. Jag kände att jag behövde göra något annat, annars var risken att dagen skulle ältas vidare. Det var jättekul på dansen. Men innan jag skulle dit prövade jag kläder. Det är "tyvärr" så att de svarta byxorna jag köpte för ett tag sedan inte passar längre. De är alldeles för stora och jag vågade inte dansa i dem med risken att snava över dem när de ramlat ner. Och mina kjolar är även de nu så stora att de hänger på höften och jag kan ha dem men det finns en risk att även de kasar av om jag rör mig för snabbt. What to do. Jag har mina fina jeans, men det är inte så skönt att dansa i jeans. Inte samma frihet. Jag prövade också några klänningar. Två som jag fick av Maria i somras och då kunde jag knäppa den ena men den satt åt så över brösten att de blev helt platta. Det hände inte idag. Jag kunde dra upp blixtlåset själv och den satt bra. Det negativa var att armhåren stack ut och inte orkade jag raka mig inte. ;) Jag fick också en lila klänning som inte var lönt att försöka knäppa förut, men det kunde jag nu. Och den sitter lite konstigt, men jag vet inte om det bara är modellen. Jag blev helt sugen och började prova kläder som satan. Och jag tror faktiskt att jag har storlek 44 nu. Det verkar så. Konstigt va!


Men ska jag köpa fler byxor eller vänta?? Det är frågan. Jag är inte gjord av pengar och jag kommer ändå behöva köpa nya sedan. Vad tycker ni?? Ingen som har svarta byxor stl 44 som ni vill ge mig?? =)  


Maten har gått bra idag. Tugga inte och svälj bara! =D Kanske börjar bli lite trött på chokladen. Kanske köper någon annan också i morgon. Och i morgon är det friskis. Woohoo!  Hm fjärde dagen i morgon igen. Snart bara fem veckor kvar! Tihi!  


Jo och på dansen var det en kille som frågade hur det var och jag berättade att det var långt till jobbet. Då frågade han om jag cyklade dit varje dag eftersom jag gått ner så mycket i vikt. Riktigt roligt! HA ha! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards