Alla inlägg under oktober 2008

Av Åsa - 11 oktober 2008 11:03

jag är ynklig. jobbigt och tråkigt.

Av Åsa - 10 oktober 2008 21:39

Jag tycker det är så skönt att det är fredag. Jag var och tränade och det var SKÖNT! Jag klarade för första gången i detta passet båda armhävningspassen och plankan. Jag blev så stolt och jag tyckte det var lite skönt när det brände till i axlarna. =) 


Jag var så trött och arg innan jag kom till träningen och det är så skönt när det försvinner!


Mitt jobb är galet! Men roligt. Oftast vet man inte om man ska skratta eller gråta av vad eleverna gör! Idag fick jag reda på att en elev hade egenhändigt beställt en maskin till skolan som kostar 1,5 miljoner. Och han tänkte antagligen inte längre än att det hade varit coolt med en sådan maskin. Ja jag säger då det. En annan elev åkte hem igår. Hon tog med sig hästen och allt och fick en kompis pappa att köra henne hem utan att hennes föräldrar visste om det och efter att de sagt att hon skulle stanna i skolan. Ja ja. Nu är det fredag och jag ska verkligen inte tänka på jobbet mer idag.


Jag tvättar och går omkring i min pyjamas som för stunden är mitt favoritplagg då det är så  stort och pyjamasaktigt! Jag kan inte tro att jag var så stor att det inte var mysigt att ha den på mig för att den satt åt. Men så var det. Otroligt. Och jag känner mig fortfarande och är fortfarande tjock!


Jag var på Xtra idag och köpte soppor för tre veckor. Oj så konstigt, men det är ju lika bra. Sedan får jag lön igen! =)


Hur mycket pengar har ni kvar av lönen???

Jag har inte mycket. Men skulle behöva sköna trosor. Kanske någon strumpa också. Well jag ska tvätta alla i helgen och räkna hur många jag har, se om jag klarar mig en hel vecka. Ja ni, inte trodde ni att inlägget skulle bli så ointressant när ni började läsa det nyss. Där gick ni på en nit! ;)


Av Åsa - 9 oktober 2008 23:25

Visst var det farbror Melker som sa så. Vad menade han med det? Är inte varje dag ett liv, eller är det precis det han menar. Att så många dagar bortfaller för att man slösar tiden på så mycket onödigt! 


Jag känner att jag har slösat med min tid denna veckan. Eller egentligen inte jag, men att bara sitta av tid på jobbet har varit påfrestande. Jag är glad att det är fredag i morgon. 


Jag åkte och dansade ikväll. Jag kände att jag behövde göra något annat, annars var risken att dagen skulle ältas vidare. Det var jättekul på dansen. Men innan jag skulle dit prövade jag kläder. Det är "tyvärr" så att de svarta byxorna jag köpte för ett tag sedan inte passar längre. De är alldeles för stora och jag vågade inte dansa i dem med risken att snava över dem när de ramlat ner. Och mina kjolar är även de nu så stora att de hänger på höften och jag kan ha dem men det finns en risk att även de kasar av om jag rör mig för snabbt. What to do. Jag har mina fina jeans, men det är inte så skönt att dansa i jeans. Inte samma frihet. Jag prövade också några klänningar. Två som jag fick av Maria i somras och då kunde jag knäppa den ena men den satt åt så över brösten att de blev helt platta. Det hände inte idag. Jag kunde dra upp blixtlåset själv och den satt bra. Det negativa var att armhåren stack ut och inte orkade jag raka mig inte. ;) Jag fick också en lila klänning som inte var lönt att försöka knäppa förut, men det kunde jag nu. Och den sitter lite konstigt, men jag vet inte om det bara är modellen. Jag blev helt sugen och började prova kläder som satan. Och jag tror faktiskt att jag har storlek 44 nu. Det verkar så. Konstigt va!


Men ska jag köpa fler byxor eller vänta?? Det är frågan. Jag är inte gjord av pengar och jag kommer ändå behöva köpa nya sedan. Vad tycker ni?? Ingen som har svarta byxor stl 44 som ni vill ge mig?? =)  


Maten har gått bra idag. Tugga inte och svälj bara! =D Kanske börjar bli lite trött på chokladen. Kanske köper någon annan också i morgon. Och i morgon är det friskis. Woohoo!  Hm fjärde dagen i morgon igen. Snart bara fem veckor kvar! Tihi!  


Jo och på dansen var det en kille som frågade hur det var och jag berättade att det var långt till jobbet. Då frågade han om jag cyklade dit varje dag eftersom jag gått ner så mycket i vikt. Riktigt roligt! HA ha! 

Av Åsa - 8 oktober 2008 20:27

Jag är så trött idag. Och jag är så tacksam att det är onsdag redan. Då är det bara torsdag och fredag kvar innan jag får vara ledig! =) 


Att jag kan vara så trött när jag nästan inte har jobbat denna veckan, men att sitta på jobbet och inte jobba verkar suga energi. Massor. Jag har ingen kvar. Jag gick i a f en liten promenad när jag kom hem och på vägen handlade jag ansiktsmask och hårinpackning för jag ville ta ett bad och tänkte passa på.  Det var väldigt skönt och jag är fortfarande trött som attan. 


Jag har inte så många omega-3 tabletter kvar. Och de kommer inte räcka tills jag får lön. Men jag får klara mig utan. Jag hörde att man kan tappa håret om man har järnbrist. Kanske jag kan ta ett sådant tillskott också? Ändrar det ketonfasen?


Mm jag lyssnade på mental träning i morse på tåget. Det var bra. Då var det gjort! =)


Nä hörrni. Det blir inte mer idag. Jag tänkte på något förut men det har jag glömt nu.


 Jo jag klarade helfart idag också! Det ni! 



Av Åsa - 7 oktober 2008 20:56

Jag har kört helfart idag. Det var ok. Konstigt att inte gå till matsalen på lunchen. Och på fikan var sjuksystern negativt inställd, trots att hennes syskon hade gått ner 20 respektive 10 kg med just Xtravaganza. Och hon hade behövt gå ner en 30 kg också. Ja ja det är hennes problem. Jag ska gå ner mina övriga kilon så att jag inte blir som de som jag läste om på Aftonbladet som inte fick sitta tillsammans på flyget för att planet inte kunde lyfta för att de var så tjocka. Shit. Och kvinnan vägde inte så mycket mer än jag gjorde när jag startade! =)


Jaha. Jag har träningsvärk i dag för jag tränade på Friskis igår när jag oväntat blev ledig. Jag har inte känt av någon träningsvärk på ett tag men jag gissar att jag tog i mer igår. Jag tvingade mig att göra tre armhävningar till när jag inte orkade göra fler. Eller också beror det på att jag åt igår och har ätit i en vecka så att kroppen byggde muskler då. För det gör den som jag har förstått det inte om jag går på helfart!  


Idag är jag stolt över mig själv för att jag har klarat att gå på helfart! Det är en skön känsla. Blandat med trötthet! ;) 

Av Åsa - 6 oktober 2008 14:49

Jag känner mig så älskad. Tack! 


Jag har tänkt en hel del nu i veckan och jag har försökt komma på mig själv. Jag hade en groende tanke men det var först när min syster ringde mig igår som jag kom på det. Med hennes hjälp.


Andra folk som inte har problem med maten belönar sig inte. Och varför ska man göra det?? Det borde räcka med den sköna känslan av att ha klarat av något eller varit duktig eller snabb eller vad det nu gäller. Kanske att man kan skämma bort sig med att ta ett skönt bad eller en skön promenad eller bara lägga sig och vila en stund och lyssna på skön musik. Men detta med att belöna sig med saker eller mat går ju bort. Det gör ju tydligen inte andra. Bumpe förstod inte vad jag menade utan trodde jag refererade till träning. Och när jag sedan pratade med systern som verkade ha tänkt på saken och sa att hon inte känner igen det där med belöningen. Tröstningen kunde hon känna igen sig i. Och det är tydligen vanligare.


Jag ska försöka tänka så. Att belöningen är den goda sköna känslan jag får om jag varit duktig eller gjort något bra eller tränat även om jag inte orkade egentligen.


Skönt att jag kommit på det. Och jag ska försöka skriva ner en lista på saker jag kan göra om jag tycker att känslan inte räcker. Jag älskar listor. Ha ha jag har till och med en flik i mitt arkiv som det står listor på och där finns listor från allt vad jag vill göra i lägenheten till saker jag vill göra innan jag dör och böcker jag vill läsa och filmer jag vill se. Jag kommer börja pula på listan på en gång.


Ha det bra. Och mamma: Jag blev nästan lite allergisk när jag läste din kommentar också. Så det så!


Av Åsa - 5 oktober 2008 09:59

Ja jag har tryckt in så mycket skit i min kropp denna veckan. Jag förstår att den är missnöjd och förvirrad. Jag hoppas också att den förlåter mig. För en vecka är så mycket kortare tid än 9 år. 


Jag har försökt ta avsked från mitt beteende. Jag har försökt att hitta andra lösningar och strategier. Det är i a f gryende i min tankebana. =)


Det här är sista dagen som jag ska vältra mig i mat och säga farväl till den ohälsosamma inställningen. Kom gärna med tips på vad ni gör när ni känner er nere eller stressade som inte har med mat eller att köpa något att göra! =)



Av Åsa - 2 oktober 2008 22:51

Tack! Jag behövde det. 

Jag är fortfarande rädd, men jag försöker nu ta tag i det. Jag försöker förlika mig med att jag inte ska äta raffinerat socker. Jag har många år låtit bli att äta godis och kommer göra det igen. Jag kan inte ens äta lite. Men jag kommer äta tills söndag kväll och då kommer jag starta helfart igen.


Jag älskar dig syster för att du gjorde mig så glad med ditt inlägg. Och det är verkligen en morot!!!! Men mest tackar jag för stödet!


Anna: Jag har märkt att jag inte är ensamt men kan inte hjälpa att känna mig lite sorgsen över att det är så många fler än jag som har problem med mathållningen!


A: Tack för att du inte dömer! Det gör det lättare! Och jag ska bli modig. Jag är verkligen värd att älskas! ;)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards