Alla inlägg den 2 november 2008

Av Åsa - 2 november 2008 20:34

Japp nu känns det bättre. Jag verkar äntligen ha bestämt mig på riktigt. Jag kommer äta halvfart och försöka klara av det och jag struntar i om jag inte kommer i mål till julen 2008 för det är fantastiskt att jag har gått ner över 20 kg på denna korta tiden. 


Jag kan inte halvfart just nu, och ännu viktigare: Jag VILL INTE. Kanske om ett tag eller efter jul eller något. Men jag ska verkligen försöka få ihop en bra kombination av mat och träning. Det ska bli min uppgift och jag känner äntligen mig lite lugn i mitt beslut.  Jag känner mig också mer motiverad än jag gjort förut, även om jag skrivit det innan. 


I fredags var jag på premiären av Jesus Christ och jobbade. Och om det är musikalpremiär är det godis och kakor i varenda rum. Jag hade varit och tränat och var ståndaktig och drog ihop en shake när jag kom dit och kände mig stark. Sedan fick jag ont i magen. Det försvårade överlag, men mest påfrestande var nog godiset. Jag klarade mig i fyra timmar men sedan tog jag en chokladbit. Det hade kunnat gå att gå tillbaka ändå och jag satt en lång stund och funderade på hur jag skulle göra. Om jag skulle gå på festen eller om jag skulle gå hem. Jag kände då att jag ville gå på festen. Så efter det har jag haft lite dåligt samvete för det, men inte så mycket som jag trodde.


Så hela helgen har jag funderat hit och dit och ja nu har jag bestämt mig. Jag ska äta bra och träna. Jag kommer ha min stegräknare och kolla stegen och försöka lägga in träningspass där jag hinner och gå promenader och så. För jag vill gärna börja löpträna. Som sagt. Men det är många kilon tills dess. Eller ja inte så många men kanske 10!  


Vad tror ni? Är jag bäst eller är jag bäst??? =) 

Av Åsa - 2 november 2008 13:03

lönlöst. Allt. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards