Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Åsa - 10 januari 2009 22:05

Mandan: Jag tror inte det. Ju mer jag läser och undersöker om det så verkar det vara kolhydraterna som ökar mängden LDL som är det farliga kolesterolet som kloggar igen och stoppar upp. Och tydligen finns det två sorters LDL också. Det elaka, lilla och det snälla fluffiga. Då ökar de fluffiga med mättat fett och de små elaka med kolhydrater. Jag trodde också det inte kunde vara bra innan jag börjar läsa på om saken. Det verkar också som att de rapporter som tallriksmodellen uppkommit ur var skrivna av människor som var sponsrade av sockerfabriker. Och hur ska man veta av vad de som förespråkar LCHF kost är sponsrade av!???


Av Åsa - 10 januari 2009 16:21

Japp idag suktar vi båda efter tacos. Jobbigt. Jag var på stan och försökte fixa till min mamma. Hon köpte julklapp till min syster i Malmö och jag skulle byta den eller få tillgodokvitto. Men det hade gått för lång tid sa den tillfälliga kassörskan så jag får väl betala det till mamma så har jag plötsligt en reseplånbok. Jag ska ringa på måndag och kolla med chefen om man kan göra ett undantag. 


Sedan var jag i mataffären och hämtade ut ett paket från Ginza. Filmer! *gnuggar händerna* Roligt. Nu har jag alla Harry Potter filmerna och jag köpte Vänner säsong 1 för 99 kronor. Och två andra filmer. Roligt. Och de kostade tillsammans 300 kronor. Billigt va!


Ja maten ja. Tråkigt med soppor och Bumpe började prata om att det inte är bra att äta soppor länge och allt möjligt. Och då började jag fundera på annat sätt. I går satt jag och surfade och läste mycket om LCHF. Annika Dahlqvist blogg. Det står mycket intressant där. Och sen tror andra helt tvärtom och vissa säger att GI är det enda rätta och vad fan ska man äta egentligen då?


Jag skulle kunna äta LCHF. Det är grejerna jag gillar. Bara jag inte äter något kolhydrathaltigt för då kommer jag vara sugen igen. Men GI är goda recept men konstigheter. Bara massa bulgur och dinkel och frön. Det känns svårare att äta av matsalsmaten i skolan. Det hade jag kanske kunnat göra med LCHF om jag visste matsedeln så jag tar med mig de dagar det är lasagne och sånt. Jag vet inte. Men då säger Bumpe att han inte tror det är bra att äta så mycket fett och ska vi äta två olika saker hela tiden? Jag vet inte. Vad tycker ni? Jag inser att jag inte kan begränsa mig om jag äter kolhydrater och jag har ju läst om Anna på metrobloggen och det är ju superbra och funkar för henne.


Hjälp mig! Vad tycker ni? 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards