Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Usch tråkigt med soppa!

Av Åsa - 15 januari 2009 19:02

Usch usch tråkigt med soppa. Usch usch tråkigt med soppa. Usch usch tråkigt med soppa! 


Jag kan inte uttrycka det på något bättre sätt än USCH USCH TRÅKIGT MED SOPPA!!!!


Japp min dag är inte uppiggande. Jag har varit hungrig hela dagen och enligt ketonstickan (som jag för övrigt köper på apoteket Frida heter Keto-diabur-test 5000, vet inte om det finns andra. Och välkommen! =) var jag knappt i Ketonfas. Nu när jag kom hem var den mörklila men det står ganska tydligt att resultatet ska läsas av efter en minut. Inte efter en hel arbetsdag och tre timmars pendeltid och en minut. Så jag vet inte vad som kan ha gjort det. Jag har inte ätit något och jag dricker mina tråkiga soppor och allt mitt vatten.


Så när jag hade missat det sena tåget hem så var jag så jävla hungrig och sugen på att äta. Och äta och äta. Allt! Speciellt pizza. Damn! Det var inte lätt. Jag ringde min pojkvän och pratade med honom medan jag satt kvar i bilen vid tågstationen för att inte riskera att köpa något. Och sedan ringde jag min mamma, fortfarande i bilen, och pratade med henne. Jag gick till tåget och beordrade benen att bara gå in på tåget och sätta mig. Likadant när jag gick hem sedan. Inte in på pizzerian eller något annat ställe. Och jag gick hem.


Hemma satt jag mig på toa och det var inte heller en trevlig upplevelse! Jag har inte bajsat sedan i lördags och det var hårt idag. Jag satt en halvtimme och försökte ta det lugnt, men det gör ont när det gör ont. Och jag kände när kroppen agerade själv och well tryckte ut det att det pirrade i huden och ansiktet. När jag sedan såg mig i spegeln var jag helt rödflammig i ansiktet och över bysten. Superkonstigt. Jag bli inte flammig på det sättet även när jag tränat superhårt så jag fattar inte vad det är med mig. Mycket underligt!


Det har nästan lagt sig nu, en halvtimme efteråt, bara lite på kinderna kvar.


Jag har ätit min sista soppa för dagen och är fortfarande sugen på pizza. Men jag tror inte att jag orkar gå ut igen så det verkar som jag klarat denna dagen. Jag tar inte ut det i förskott för vem vet vad som ska hända? Inte jag! Jag trodde när jag vaknade att jag skulle ha en underbar dag, men nä det blev inte så!  

 
 
Ingen bild

frida

15 januari 2009 20:47

tack för hjälpen! då ska jag springa till apoteket & köpa de imorrn. är inne på andra veckan med soppor (kört 10 v för 2 år sen) och är superless redan. tanken på att det är mååånga veckor kvar får mig att nästan ge upp. benen vill till äffären och köpa ett kilo godis, tur att huvudet (än så länge) säger nej. har pizzerian i porten breve min så vet hur suget kan vara:) stå på dig, vi fixar det! och måste säga att din blogg peppar! /frida.

 
Ingen bild

mandan

15 januari 2009 23:36

Kommer du ihåg när jag bodde i den lila skokartongslägenheten i Malmö och vi skulle stuva potatis? Jag brände den och rörde runt alltihopa och det smakade skit. MATEN SMAKADE SKIT! Soppor är bättre, de explofantiderar ibland, men de smakar inte sämre än min brända potatisstuvning, så kör hårt och rocka bort fett :) Duäbäst som vanligt, tjoho!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards