Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Åsa - 19 januari 2009 19:56

Japp så kan jag påstå att min dag har varit. Totalt Woohoo! 


Jag åt idag. Enligt någon typ av LCHF-kost. Frukost gjorde jag samtidigt som jag slog ihop lunchen. Tonfisk med två hackade ägg, majonnäs och lite kapris. Gott. Åt det på tåget halv sju. När det sedan var fika var jag mätt! Och drack lite kaffe med mjölk. Och ja mjölken är inte optimal, men jag tog inte med mig någon grädde. När det sedan var lunch innan tolv kände jag att jag kunde äta min omelett, med två ägg, grädde och svamp stekt i smör. MMmmoahahaha! Jag åt lite skivad gurka till båda rätterna. 


Jag har inte varit hungrig. Lite när jag skulle åka hem halv sex och åt några Babybelostar. Jag handlade på Willys i Ystad och jag handlade mycket mer än jag tänkt, men bra saker och extrapris. Så kanske att jag bara behöver köpa till ägg och keso.


Nu ikväll gjorde jag blomkålsmos så lätt och så ****** gott! Koka lite blomkål en stund. Hällde av vattnet och tog en skvätt grädde, en klick smör och gojsade ihop med mixern. Salt och peppar. Till detta serverade jag viltmästarskav stekt med scharlottenlök, svamp och lite salt och peppar. Att det kan vara så gott med så lite! Och sedan ett salladsblad till. Det var helt suveränt och det ska jag göra flera gånger! Och nästan inga kolhydrater tror jag!


Ja dagen är fortfarande WOOHOO! Och lunchen till i morgon är redan ordnad! =)  


När jag i går tänkte att jag skulle handla idag så tänkte jag (min sjuka hjärna): Åh då skulle jag kunna köpa ostbågar så kan jag äta dem innan Bumpe kommer hem så märker han inte det.

Fatta hur sjuk den är. Mest för att Bumpe inte skulle tycka något om det utan det är bara jag själv som inte vill att han ska veta om det ens.

Men i vilket fall som helst så var jag inte sugen att köpa det när jag var i affären och gjorde det inte. Så mycket lättare att inte handla det när jag inte alls var hungrig. Kanske att det blir svårare någon annan gång. Men jag lyckades idag. Och jag köpte sådana massor med ost ändå! =)  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards