Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Tröttsamma männsikor!

Av Åsa - 20 januari 2009 12:28

Japp har precis ätit lunch i skolan. Och när de frågade om det var nyårslöfte att ta med så sa jag bara att jag räknade på det och insåg att jag skulle spara mycket pengar genom att ta med, så får vi se hur länge man orkar tänka på det, ha ha. Skämt skämt. (Jag sparade 33 kronor bara på lunchen igår!)


Sedan inget mer. Sedan kom en kvinna som käkar GI och säger oj så gott det ser ut, GI? Och då började vi prata lite. Om henne och så lite om mig. Tyst och privat. Sedan började det pratas vid bordet om bantning och vad som påverkar eller inte. Men så tröttsamt. Om någon anser sig ha rätt och säger. Ja för så är det bara. Eller Hur svårt kan det vara! Då har jag knappt tålamod med den personen mer. För hur kan man anse att om jag har en åsikt så gills inte andras åsikt? Om jag har en åsikt och någon annan inte håller med så anser jag inte automatiskt att jag har rätt. Jag kan anse att jag har rätt utifrån det jag vet och känner. Men den andres åsikter gäller tydligen för den personen. Den andre personen har ju en åsikt och känner antagligen lika starkt för sin som jag känner för min. Då är det inte lönt att fortsätta tycker jag. Och Ja herregud vilket rabalder. Jag orkar inte ens skriva om det. Men jag tycker det är så tröttsamt. Och om man själv inte har några problem med bantning, eller övervikt eller mat. Kan man inte bara sitta där och känna sig bra då? Varför ska man dra ner andra människor genom att förklara hur det är. Det har den ju ingen aning om, uppenbarligen!


Usch så irriterad jag blir. Och att personen i fråga är en av de tråkigaste, mest typiska fysik/kemi/matte lärare på gymnasiet, ja herregud så tråkig hon är. Inte ens kläder eller hår står ut utan allt är beige och hon pratar uttråkat och monotont. Sedan har hon många saker och säga men de stämmer inte med min syn på verkligheten. Så nu fick jag det sagt också.


Matmässigt lugnt hittills. Knappt några kolhydrater och jag har inte varit hungrig!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards