Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Åsa - 27 maj 2009 18:40

Det känns som det borde vara torsdag idag. Jag har varit fel på dagarna hela veckan. Jag har varit på bra humör idag. Men nu på kvällningen råkar det i gungning. Jag borde träna men känner mig inte motiverad till det idag. Kanske en promenad, men är inte sugen på det heller. Jäkla skit. Problemet är att jag är jättesugen på att träna när jag åker från jobbet. Hela bilturen och halva tågresan. Sedan är jag så trött så jag orkar inte. Tyvärr. Kanske att jag borde träna i Ystad. Då skulle det nog bli gjort, men då måste jag ju åka senare och alltså komma hem senare. Blä. Och också skaffa kort i Ystads Friskis. Det är säkert ett eget. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Kanske att de har 10-kort man kan köpa.


Jag pratade med min syster i morse. Chattade. Och det var så trevligt. Jag brukar inte hinna någonting innan jag åker till jobbet, men idag började inte eleverna förrän 9 så jag kunde ta ett senare tåg. När jag i lungt mak gick till stationen njöt jag och på tåget sitter några som pratar om att tåget innan blev inställt för att det var sönder. Vilken tur att jag inte skyndade iväg för att ta det. Så istället för att vara irriterad och störd över att vänta på tåget, njöt jag i fulla drag av att prata med Nina och dricka Äggmjölkslatte. 


Jag har haft medarbetarsamtal med min arbetsledare. Och vi ska prata löner också. Det är en 3,4%-ig höjning man får per år och sen har man individuell lönesättning. Och när jag frågade när vi skulle ha det samtalet sa arbetsledaren att man bara får 3,4 %. Men jag stod på mig och sa att det ju finns individuell lönesättning. - Eh Ja det finns det. Man kan lämna önskemål, men det blir bara 3,4%. 

Jag talade om för honom att det var det underligaste jag hört någonsin. En Individuell lönesättning som bara träder i kraft om man begär mindre % än det står i avtalet. Det kan inte stämma. Så han ska kolla upp det. Dessutom tillade jag så kommer jag att nyanställas. Så har du något tillfälle att höja min lön och visa vad jag är värd så är det nu.  Han skulle fortfarande kolla upp det så i morgon ska jag fråga honom om han har gjort det. Vi samtalade i måndags. Tycker han borde ha hunnit. 


Maten går bra. Lite mer grädde än vad jag borde eventuellt, men jag tycker inte det är så viktigt. Inte nu i början. Bra att komma in i det riktigt. Och A; det är inte alls besvärligt. Lättare att strunta i kolhydraterna och vara mätt, nöjd och harmonisk, än att äta "rätt och i lagom mängder" och vara hungrig en kvart efter att man ätit, och behöva mellanmål för att hålla blodsockret i schack. Nä Jag trivs bättre så här, där jag kan ha det lugnt och skönt och lukta på blommorna! 


A refererade till en novell som jag skrev för många år sedan som uppgift i skolan. Den är en samling av eget hittepå och många saker som vänner och bekanta har sagt att de känt vid något tillfälle. Kanske att jag ska publicera den här. Om det är någon av er som inte har läst eller hört den innan. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards