Alla inlägg under maj 2009

Av Åsa - 12 maj 2009 19:38

Ja jag skriver många oj i överskriften verkar det som. Jag menar inget illa med det. Jag har ätit rätt idag också. Och jag har ätit gott. Men jag känner mig inte helt nöjd efter middagen. Saknades nog lite fett. Men vet inte hur jag ska avhjälpa det. Det blev biff med sallad och cfsås. Lunch kvarvarande ugnsbakad lax med kokta morötter. Och ja jag vet att det är mer än 5% kolhydrater i kokta men det struntade jag i. Och frukost kokta ägg med smält smör och röd rom. Det är gott. 


Funderade om jag skulle träna på något sätt när jag kom hem men undvek den tanken sedan. Är så trött. Känns tradigt att hela tiden vara trött och det avhjälps med träning, men då måste jag ha sovit ordentligt på natten innan. Och jag kom i säng försent. SÅ nu vet ni läget.


På torsdag är det Teckenspråkets dag och jag ska samordna en tipspromenad om personalen där svaren är skrivna med handalfabetet. Och det ska jag ordna mellan 8 och 9 i morgon innan lektionen börjar. Jippie! 


Och eftersom jag varit i fårstallet hela dagen, ja jag slapp det fruktansvärda svinstallet idag, så måste jag duscha innan jag ramlar i säng. Såg ni att klockan är 19.38 och jag är så så trött!  


Av Åsa - 11 maj 2009 20:17

Ja nu kör jag. LCHF för hela slanten. Nu ska jag må bra igen ta mig fan! Och hjälp att stötta om jag får dimpar. Det behövs. Men jag vet att detta är det jag behöver göra. Och idag har jag ätit ägg-bacon-muffin som jag bakade igår. Och tog med mig baconlindad köttfärslimpa med ärtor och lite lingonsylt. På eftermiddagen handlade jag och köpte kycklingklubba och käkade i bilen. Hungrig. Klockan var halv sex när jag kom till parkeringen och är så glad att jag åt rätt! 


Idag har jag gått mycket på jobbet och det hade varit intressant att ha kollat stegräknaren. Men den låg hemma på skrivbordet och gjorde nytta alldeles själv. Men tror att jag gått över 11000 steg idag. Fram och tillbaka. Och ute har jag varit hela dagen. Trött nu och känner mig utblåst. Så många gånger jag har använt och idag. Kanske annat ord imorgon! =)


Av Åsa - 7 maj 2009 14:08

Jag åt LCHF idag. Ägg med smör och rom till frukost. Ägg och kaviar med ost till mellanmål. Och sedan tre kakor när de bakade på hemkunskapen. Fan också. det var inte bra. Och jag mår inte bra heller. Jag hade tagit med mig mat från igår och åt till lunch. Jag hoppas på bättring från mig själv. Men jag känner mig väldigt labil.

Igår städade jag i tre timmar när jag kom hem från jobbet. Helt slut var jag men jag fick nog. Skurade och stod i. Det är inte så att det är färdigt, men några av rummen känns lättare nu än förut i a f. Men det är dags att torka lister och skura skåp och sådant som tar sån jäkla tid. Och i helgen ska vi på spa. Massage, ansiktsbehandlingar och träning beställt och övernattningen gratis.



Hm

Av Åsa - 5 maj 2009 20:05

konstigt att jag inte har 11 kommentarer också.

Av Åsa - 4 maj 2009 21:42

Japp då var det gjort. Och jag sprang. Woohoo. Jag är så jäkla cool. Och jag vet att ni håller med. Jag sprang ta mig tusan och det var inte lätt. Informationen som kom med nummerlappen var i mina ögon tydlig, men tydligen inte för alla. *snörper med munnen* Det står att det är flera starter med sju minuter mellan. Och den första starten är för de som vet att de springer hela loppet i en jämn takt och de som vill springa snabbt. De som vill springa lite och gå lite eller försöka lunka sig runt startar på mellanstarterna och sista starten är för de som vet att de ska gå runt.  Enkelt va! ?? Några frågetecken?? Nej precis. 


Men i verkligheten startade jag i tredje, som visserligen var den sista starten, men jag var först i ledet och började springa redan från början naturligtvis. Men helvete vad många det var som promenerade runt. Jag blev helt förbannad. Vi som sprang fick sick sacka och försöka springa utanför banan för att komma förbi de som fingick hela vägen. Och om det är trångt så förstår jag inte vilka som tycker att det är rätt att gå fyra i bredd. IDIOTER!!! Helt vansinnigt svårt att springa ju. Jag gjorde det ändå. Gick kanske tio meter när det var total korvstoppning i en kurva och sedan en bit, kanske 30 meter, när jag var jättetrött efter fyra och en halv km. Sedan sprang jag resten.  Jag kom in på tiden 50,27. Och eftersom jag startade i tredje starten drar vi bort 14 minuter och simsalabim *trumvirvel* 36,27. fatta vilken bra tid!!! Jag sa efter Tösarajset att jag vill kapa tiden med fem minuter, och över huvudtaget hade jag satsat på att springa på 37 minuter. Ha. Jag är omigen sjukt stolt över mig. Och jag träffade en tjej som har tränat massor inför detta loppet och hon kom in på två minuter mindre än mig. Jag tycker det är coolt. Att kunna springa 5 km på ok tid och väga nästan 100 kg. För tyvärr är det sanningen mina goda vänner.


Cool är förnamnet!   

Av Åsa - 4 maj 2009 16:49

Idag är det dags. Och det känns tungt som attan! Vet inte om jag klarar springa, men jag ska försöka. Och jag ser det som vinst bara jag kommer över mållinjen. Lunkandes eller gående. Så känns formen idag. 


Hör av mig om hur det gick sedan.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards