Alla inlägg den 7 september 2009

Av Åsa - 7 september 2009 14:53

Feber och halsont. Känns som någon har tryckt ner en torr wettextrasa i halsen och det går inte att få den fuktig hur mycket jag än dricker. Tjejen är också hemma. Så det känns i a f bra. Vi får se vad som händer. 


Kollar på film och har långtråkigt.


I helgen gjorde jag äppelchutney och inlagda päron. Meningen var att det ska ges till våra vänner när de har flyttat in, men Bumpe tyckte att päronen var så goda att han ville ha dem själv. Så det fick han naturligtvis. Frukten kom från Öland. Jag tycker det är så roligt att fixa med sånt. Safta och sylta och storkok och bakning. Det är något speciellt med känslan av att man gjort det själv. Jag smakade t o m på ett päron med massor med grädde till men jag tyckte det var för sött. Och det fantastiska är att jag inte känt mig sötsugen efteråt. Det känns bra. Jag äter rätt.  Och det är ju fantastiskt om jag kan ge bort sådana grejer till folk. Då får jag göra det utan att äta det. Fantastiskt. Får uppslag till julklappar redan. Det är min julmani som sätter in. Jag älskar julen. Och jag älskar att göra julfint. Ja det är inte så länge kvar. Tur att jag börjar i tid! =)  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards