Alla inlägg den 21 september 2009

Av Åsa - 21 september 2009 21:16

Jag har varit och jobbat och när jag kom hem åkte jag iväg och gick ett medelpass på friskis. När jag kom ut inser jag att det snart är vinter. Det är bäckmörkt fast det bara är september. Kändes underligt. Och inte hade jag några lampor med mig. Jag trodde det skulle vara ljust när jag var färdig också. Men polisen visade sig inte och jag var hemma vid åtta. Nu är jag duschad. Jag har legat på spikmattan och jag har ätit lite fusklufsa. 


I morgon börjar jag sent också. Så jag går hemifrån vid åtta. Sådan lyx! Men tyvärr vet jag inte vilken tid jag slutar. Hoppas på sex, men det kan bli sju också. Ja ja. Sen på onsdag ska jag försöka komma iväg och träna också.


I går lagade jag stekta kycklingfiléer och jordnötssås. Såsen blev fantastiskt god. Och det passade med några skivor gurka till.


På onsdag börjar fjärde veckan med LCHF. Jag tycker inte att det är krångligt den här gången och jag känner inte behov eller sug efter kolhydrater, men det vet jag att jag känt efter ungefär tre veckor, så jag ska vara uppmärksam inför det och bara ta en måltid åt gången. Det har funkat hittills. Ja jag hoppas. Jag har sagt att det är åtta veckor jag ska käka strikt LCHF innan jag kollar viktnedgången på riktigt. Sedan hoppas jag på åtta veckor till. Det känns övergripbart. Och i mitt sinne hägrar att jag kan ge mig vad som helst i framtiden. Det stämmer nog aldrig. Jag tror inte att jag kommer klara av kolhydraterna bättre senare i livet. Men på något sätt fungerade det när jag slutade röka. Då försökte jag komma på situationer när jag fick börja röka. Om Bumpe gjorde slut med mig, om jag blev 70 och var sugen på att börja igen. Men det gjorde att jag kunde klara av att låta bli. Och det har gått bra. Är inte sugen på att röka mer. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards