Alla inlägg den 23 september 2009

Av Åsa - 23 september 2009 20:59

Ja herregud. Jag har varit på core/bosu-pass. Såååå jobbigt. Kroppen fattar fortfarande inte riktigt vad som hände. Men det är nog bra. Jag känner mig så duktig. Och det verkar som mitt träningsschema börjar ta form. Det blir rätt mycket. Men det är inte mitt fel.


På måndagar tycker jag om att träna, för då kommer man igång skönt på veckan. Och på tisdagar ska jag vila. På onsdagar är det core/bosu eller ki-balans, beror på vilket jag hinner till. Skönt att det finns alternativ om jag slutar senare! Ni ser att jag tänkt på det också. Och det bästa med onsdagarna är att jag just nu kör direkt från jobbet till träningen och tar med mig kläder på morgonen på tåget. Sedan är vi framme på torsdagen och då ska jag gå på stenografikurs från och med nästa vecka, sen är det dans på torsdagar också, så det finns möjlighet att cykla förbi där efteråt. På fredagen är det Annas pass. Det bästa med den bästa ledaren och det vill jag bara gå på. Och sedan är det yoga på söndagar. Jag har aldrig yogat men det säger alla är så bra och jag måste prova det. Och det kanske hjälper min rumpa! =) Jag har sådana spänningar i rumpan för närvarande. Jag ligger på mammas spikmatta varje kväll och det tycker jag är så skönt. Och det verkar hjälpa lite i a f. 


Så som ni ser så är det ett digert schema. Men varför ska jag inte göra det? Det är bara fyra gånger i veckan och det är ju sunt. Och de flesta dagarna är jag hemma tidigt. Idag t ex var jag hemma innan halv sju och var redan tränad. Så när klockan var sju var middagen färdig och en tvätt redan i maskinen. Då har jag hela kvällen på mig att bara dega framför tv:n vilket är en stor risk att jag skulle gjort om jag inte hade tränat. Men då hela kvällen! Och fredagen är jag färdigtränad vid halv sex. På söndagen är det yoga halv sex. Så antagligen kommer jag inte gå dit varje gång, eller också älskar jag det så mycket att jag går dit varje gång! =) Och måndagen är senare, men då är det bara en kväll som jag är iväg och tränar "hela kvällen". 


Det känns bra. Men jag har inte iscensatt det än. I helgen ska jag på Skördefest på Öland och då kommer jag antagligen inte hinna träna på Annas pass och frågan är när vi kommer hem på söndagen, men jag har ändå tränat två gånger den här veckan och det är mer än jag har gjort på hela sommaren! 


Vad tror ni? Och jag vill inte hör något: Ta inte ut dig, för det gör jag inte och det borde jag kanske så mycket som jag väger. Så det så! Och btw kolla in moniqs blogg så kanske ni får lite perspektiv! =) 

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.11517168   Så snygg vill jag också bli!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards