Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Åsa - 7 oktober 2009 19:00

Det verkar som jag oftast skriver när jag tränat. Och det har jag gjort idag. Nyss. Kom inte från jobbet i tid för att hinna med bosu/core passet vid fem men tog medeljympa vid halv sex istället. Det var sådär det passet. Men det var en vikarie idag,  så den ordinarie ledaren kanske är bättre. Det kändes aldrig som att det lyfte. Musiken är så viktig. Det var downtempo hela tiden på något konstigt sätt. Även när det var snabb musik. Ja ja. Jag har tränat i a f. Och det var tungt!! Jag trodde jag skulle kräkas ett tag men det gick över. Det var synd att jag missade att ta med mig mellanmål idag till eftermiddagen. 


Dagen sög i stort. Så tråkigt att bli så arg som jag blev på tjejen idag. Helt beredd på att säga upp mig. Varför ska jag stå i skiten? Jag är fan bäst och är värd att betraktas på det sättet också. Blir så förbannad när hon sitter och tittar på mig men inte ser. Det blir som en hinna över hennes ögon och jag vet att hon inte tar in vad jag tecknar. Helt galen blir jag! Jäkla tonåringar! Men hon hade vett att skämmas senare och bad om ursäkt. Och det är inte ofta hon kommer på att göra det till folk. Men när jag frågade henne varför jag blivit så arg så var hon inte riktigt säker. Well, jag förklarade det så gärna för henne igen! 


Sen blev jag arg på två andra på jobbet också. Så dumma i huvudet! Det kan inte vara lätt att ha så lite att göra på jobbet så att man måste förstora upp små detaljer till världens värsta grej. Jag har sagt så många gånger att Tjejen ska behandlas som alla andra elever. Hur svårt är det att göra det? Sen kommer de med beklagande ansikten och är så oroliga och vet inte hur de ska göra och ve och hu och för helvete skärp er ville jag skrika till slut, men vi satt i matsalen så det hade nog inte passat riktigt. Så jag försöker fråga hur de gör med eleverna? Ja då pratar de med dem först eller ska de ringa mamma kanske? Så om igen så försöker jag hålla god min och ifrågasätta om de ringer till alla minderåriga eller om de pratar med eleven! PUCKON! Jag kände att jag nästan fick kramp i käken av att bita igen svaren. Va fan. Hur svårt ska det vara. Gör precis som ni gör med de andra ungarna! Nu blev det jättestort och tre lärare som inte hade med saken att göra skulle vara med och diskutera och ge förslag på hur de skulle göra, men de andra tre kollade på mig som att jag är inblandad!


Vad fan gjorde jag igår för att drabbas av den här dagen? Var jag lite för glad? Eller var det för att jag inte gick fram och sa till den främmande kvinnan på tåget som satt och skrevade i minikjol så att man såg hela härligheten? Jag trodde inte att jag skulle drabbas av dålig karma för det då det inte var någon annan än jag som såg det. När det steg på fler folk så hade hon redan satt sig smickrande igen. Annars tycker jag att jag har varit osedvanligt bra, glad och ödmjuk. Jag fattar inte! 


Hoppas verkligen att morgondagen blir bättre. Jag sa till ansvarige läraren att Tjejen ska ha en riktig skitgöra i morgon. Det är  rätt åt henne för vad hon gjorde idag! Så det så. Snacka om Karma! =) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards