Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Jaha Soppa igen!?

Av Åsa - 10 juni 2008 20:17

Japp sista soppan för dagen. Fan va hungrig jag är hela tiden. Det blev varm chokladtoffeesoppa. Jag öste i kokande vatten i shakern och insåg sedan att det var för mycket. Mannen sa det igår att man måste hälla i det pö om pö om det är varm vätska annars pyser det över. Så nu är min tumme skållad. Vem fan tror att man (jag) kan ha tålamod om man (jag) inte har ätit??? Ja den var helt ok i a f, men inte är man (jag) mätt inte! 


Bumpe ringde när han gick från jobbet för att kolla läget. Han sa att han skulle köpa med sig mat och frågade om han skulle äta den på gården. Jag tackade honom och kände hur saliven rann till av tanken att bita i något. Redan nu andra dagen. Woohoo! (Sarkasm)


Jag läste en annan blogg om en tjej som gått ner 51 kilo på 5 månader. Hon klarade det samtidigt som hon lagade mat till sin familj. Shit vilken hjälte. Det kan han se sig i månen om. Jag har sagt att han (Bumpe) får fixa sin mat själv. Det kan ju faktiskt inträffa att jag kommer behöva laga någon mat om någon månad eller två för att inte förlora förståndet och då får han en trevlig överraskning men i annat fall undanbeder jag mig det.


Jaha nähä. Vad sägs om att dricka lite vatten ikväll och titta på fotboll? Det finns inget annat att se så det är inte egentligen av intresse jag ser det, men det är ju ändå Sverige så det finns ju någon typ av underhållande faktor med det för en gångs skull. Och vatten som är så gott. Jag är inne på fjärde litern för dagen. MMm det kommer man (jag) ju inte heller tröttna på.


Imorgon är tredje dagen. Den värsta. Jag är förberedd, men jag ser inte fram emot det. Jag har tänkt många gånger idag att jag kanske skulle väntat tills i höst, men jag inser också så skönt det är att jag inte behöver jobba. Lyllos mig. Och jag är ledig imorgon också. Om jag orkar ska jag till Friskis. Annars ska jag putsa fönster. Eller ligga i sängen med täcket över huvudet och mantra mig bort till torsdagen. 


Nu måste jag lyssna på cd:n men mental träning som jag ska lyssna på varje dag. jag lyssnade på den i bilen på väg till jobbet igår och insåg att det inte var rätt forum. Tantan pratade på om hur jag skulle blunda och slappna av och nja kanske inte så bra på motorvägen. Så idag ska jag sätta mig i fåtöljen i a f.


God kväll på er där ute. Kanske att någon hittar min blogg. 


 
 
Ingen bild

mandan

10 juni 2008 22:43

Jag tycker att du är skitcool! Hoppas morgondagen går fort för dig, jag tror på mycket mental tränings-CD och eventuellt shopping av för små kläder som snart blir perfekta:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 26 oktober 2009 10:11

Idag när jag går in på bloggen står det att det kommer komma reklam på min sida. Och det vill jag inte så jag flyttar till http://hennessommar.tumblr.com  Så jag kommer inte skriva mer på denna blogg men undrar om den kommer försvinna med tiden eller...

Av Åsa - 25 oktober 2009 14:54

Jag är så darrig i kroppen. Jag drack två kaffelatte när vi käkade brunch och det var för mycket för mig. Det är ju så gott men påverkar verkligen kroppen. Blev dålig i magen också. Typiskt.    I övrigt då? Jo då det suger. Nä jag skämtade lite. ...

Av Åsa - 23 oktober 2009 13:43

Tack för att ni finns. Det känns skönt. Och jag är så labil för stunden att det räcker med att läsa era kommentarer för att jag ska börja gråta. Tack. Behöver hjälp och stöd. Men först sushi.    Jag vill ha barn. Har jag sagt det? Nu vet ni. ...

Av Åsa - 22 oktober 2009 14:01

Jag är en. Jag mår inte bra. Det är sant. Men det är psykiskt. Inte fysiskt. Men jag är hemma. Japp. Och har dåligt samvete mot mig själv. Men jag orkar inte gå dit nu. Hoppas på nya krafter på lovet. Förlåt mig, förlåt mamma. ...

Av Åsa - 21 oktober 2009 20:45

Jag skickade ett mail till dig med min mobil i dag på jobbet, men jag ser inte att det har skickats. Har du fått något? Fattar inte vad som har hänt annars. Det var jättelångt och supernegativt. Synd om du missade menar jag!  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards